Pàgines

dimarts, 8 de maig del 2012

Romanço de la intenció


Amb aquest ofert ofici






Romanço de la intenció
                  hem passat el coll d'Honor (545m)

Amb aquest ofert ofici
tan encisatemps que tinc
se me'n van volant les hores
i no sé ni se m'he vist
fins que has trucat a la porta.
La flaire de romaní
era la protagonista
junt amb la cançó dels grills
quan has trucat a la porta
i jo t'he vingut a obrir.
M'has apuntat amb el làser
de la veritat al pit
i m'he endevinat mil mentides
que a l'instant s'han esvaït
quan has tocat a la porta.
Quan anava a posar el fil
a l'agulla d'escriure't
sobre el propòsit dels rims
tu m'has trucat a la porta
i jo he perdut els llatins.
Doncs el propòsit d'escriure
i la intenció amb què escrius
és fer-li cas al que escriguis
i aixecar-te a veure qui
està trucant a la porta
i rodar la clau i obrir
per mor del plaer de l'ànima,
de l'ànima dels amics
de quan truquen a la porta
els hi saps dir vine i vinc.

Bes Nagana. Enric Casasses