Pàgines

dissabte, 12 de desembre del 2009

Sopar de Nadal

¿Sabeu què fan els homes en els sopars de feina, aquests que se celebren als voltants de Nadal? O bé, s’afalaguen entre ells, o expliquen acudits masclistes.
- Fórmula (màgica) de la lògica proposicional:  p v q
- p= s’afalaguen
- q= expliquen acudits masclistes
- Taula de veritat:

p q     p v q

V V      V
V F      V
F V      V
F  F      F

No saben que hi ha altres funcions de veritat, ni que existeixen les regles de transformació.

5 comentaris:

Pilar ha dit...

En aquests sopars hi ha dones?
Com és compleixen aquestes probabilitats en elles?

Si F F = F
i V V = V

F F = V V?

És per veure si ho he entès.

Divertits els sopars, no?

Macondo ha dit...

Trobo que n'has fet una interpretació molt masculina, per a ser una dona, les probabilitats en elles són molt més extenses, per exemple:[(pvq)Λ(rVs)]→[(pΛr)→(s v –s)], juraria que aquesta fórmula no és cap tautologia sinó una contingència.
No no hi havia dones al sopar al qual faig referència, però no em negaràs que la lògica i les mates no siguin divertides.

Pilar ha dit...

No sé, macondo sóc de lletres.
Com que m'agraden que les veritats sigui sempre verdaderes i vaig comprovar que poden ser verdaderes o falses...i també contradictòries, em decidí per les declinacions.
Vaig a afaitar-me.

Estranger ha dit...

A veure : r= s´afalaguen entre elles ; s= s´expliquen acudits feministes ( és així?).

[(pvq)^ (rvs) ] Això és com un conjunt intersecció? barregem homes i dones, vaja, en els supòsits del fan als sopars de nadal.

Llavors, [(p^r)-s´afalaguen entre ells i s´afalaguen entre elles - i això porta a (s^-s), és a dir, que les dones no s´expliquen acudits feministes en sopars de nadal.

Què et sembla la meva lògica ? No hi entès res. Si us plau, il.lustra´m.

Als sopars de nadal que vaig jo, les dones s´ajunten i no paren de xerrar i riure tota l´estona. i els homes, apart del què has dit, tenim altres temes de conversa, molt interessants també : el futbol, per exemple. Ara tens una altre variable, per al teu estudi.

Macondo ha dit...

M'he fet un bon fart de riure amb els vostres comentaris, no creia jo que d'una llambregada a un parell de línies extretes d'uns comentaris annexos (sopar de Nadal), i amb la intencionalitat d'aplicar eixos transversals en els diferents àmbits del coneixement, donés per comentar tantes coses. Pilar les declinacions també segueixen una lògica, i Estranger podem parlar del que vulguis fins i tot sense entendre res, ara bé de futbol no hi entenc un borrall.